۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۶۵۴۸۴
در همایش یاوران وقف؛

خبرگزاری رسا در استان هرمزگان در حوزه وقف تجلیل شد 

در همایش یاوران وقف از خبرگزاری رسا در استان هرمزگان به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف به عنوان رسانه فعال در حوزه وقف تجلیل شد. 
تجلیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، فرهنگ وقف همانند ساير موضوعات فرهنگي، دینی، اجتماعي و اقتصادی براي وارد شدن به قلمرو هنجاري جامعه و تبديل شدن به فرهنگي فراگير، نيازمند تشريح، تبليغ، بسترسازي، تمهيد مقدمات و شرايط اجرايي مناسب و متناسب است.

رسانه ها از نقش تعيين كننده اي در جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف برخوردارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خميني(ره) با تشريح نقش رسانه هاي جمعي، از آنها به عنوان دانشگاه عمومي ياد كرده اند كه بايد در تمام سطح كشور گسترش یابند.

نقش مهم و اساسی رسانه ها در زمینه تعمیم فرهنگ احسان و انفاق مال که وقف از مصادیق بارز آن است، نيازمند بررسي دقيق و مستمر است و دست اندركاران اين حوزه بايد به اين مسأله توجه جدي داشته باشند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسانه ها به عنوان یکی از ظرفیت های مهم، ارزشمند و تاثیرگذار در جامعه محسوب شده و از جایگاه بالایی برخوردار هستند، اشاعه فرهنگ وقف، حراست از باورها و ارزشهاي اسلامي يكي از ماموريت هاي اصلي رسانه هاست.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در همایش یاوران وقف که در سالن کنفرانس حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، گفت: اگر چه انفاق کردن و کمک مالی به همنوعان و دستگیری از مستمندان همیشه در همه جوامع در طول تاریخ قبل از اسلام و همچنین بعد از اسلام بوده است اما برنامه ریزی بلندمدت و انفاقی که در همه زمان ها جاری باشد بعد از اسلام و تحت سنت حسنه وقف به وجود آمده است.

وی، حضرت رسول اکرم(ص) را نخستین واقف در اسلام معرفی کرد و افزود: با مطالعه سیره معصومین(ع) در می یابیم که این بزرگواران توجه ویژه ای به سنت حسنه وقف داشته و موقوفات زیادی را از خود به جای گذاشته اند.

سپس حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس نیز به اهمیت سنت حسنه وقف اشاره کرد و بر ایجاد موقوفات جدید متناسب با نیاز روز جامعه تاکید داشت.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام مصطفی آزادی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس نیز به تشریح فعالیت ها و برنامه های این اداره در 8 ماهه نخست سال جاری پرداخت.

گفتنی است، در همایش یاوران وقف، خبرگزاری رسا در استان هرمزگان به سبب تلاش گسترده در انعکاس اخبار و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان تجلیل به عمل آمد./202/851/ب1

ارسال نظرات